zamknij
27. lutego 2017

Interview

Henning Bentien i Ahmed El Dahshan opowiadają o oddziale w Kairze, Egipt, otwartym w 2016 roku.

Od października 2016 roku Universal Transport Egypt (UTE) korzysta z własnego taboru. Proszę nam krótko  opowiedzieć, jak zaczęła się Pańska współpraca z Universal Transport i jakie są Pańskie oczekiwania.

Bentien: Wiosną 2015 roku przedstawiciele Universal Transport spotkali się w Tajlandii na konferencji  Global Project Logistics Network (GPLN) z panem El Dahshan. Szybko okazało się, że wzajemna współpraca będzie naprawdę sytuacją win-win. Universal Transport wnosi swój know-how w dziedzinie transportu ciężarowego a pan El Dahshan wraz ze swoim bratem  kontakty i doświadczenia na rynku egipskim. W ciągu ostatniego półtora roku pomysł utworzenia własnego oddziału w Egipcie przerodził się w UTE!

El Dahshan: Tutaj w Egipcie były do tej pory trzy, może cztery firmy zajmujące się transportem ciężkich ładunków, ale posiadają one częściowo przestarzały sprzęt. UTE jest jedynym przedsiębiorstwem, które jeździ nowoczesnymi maszynami. Poza tym niemieckie firmy cieszą się w Egipcie dobrą sławą. Dzięki naszemu własnemu sprzętowi i dobrze wykształconemu personelowi chcemy wyznaczać nowe standardy na rynku.

Proszę opowiedzieć nam o pierwszym projekcie realizowanym przez Wasz oddział! Z jakimi wyzwaniami wiąże się ten projekt? 

El Dahshan: Aktualnie przewozimy pierwsze komponenty elektrowni z portu w Adabiya do pobliskiego magazynu międzyoperacyjnego. Komponenty te transportowane są obecnie z magazynu do dwóch z trzech największych elektrowni Egiptu, niedaleko Beni Suef i nowej stolicy, Nowego Kairu. Najcięższe elementy z pierwszej dostawy drogą wodną ważą prawie 190 ton. Z powodu rozmiarów ładunku transporty odbywają się  systemie ciągnij-pchaj, co stanowi szczególne wyzwanie.

Bentien: Ponieważ jest to nasz pierwszy projekt w Egipcie, szczególnie ważne jest zaangażowanie tu na miejscu specjalistów z Europy. Prace teoretyczne związane z planowaniem realizacji projektu poszły bardzo szybko, ale w rzeczywistości pojawiają się ciągle nieoczekiwane sytuacje, do których musimy się dostosowywać, i pomimo standardowych wytycznych musimy zawsze być  elastyczni. Tym samym można powiedzieć, że pierwszy projekt realizowany przez nowy oddział jest jednym z najambitniejszych. Projektem tym będziemy zajmować się przez okrągły rok. Posiadamy łącznie 32 osie, sześć ciągników oraz dwie niskie naczepy i zatrudniamy łącznie 15 pracowników. Do tego dochodzą jeszcze między innymi doświadczeni kierowcy zawodowi z Niemiec, którzy tu na miejscu szkolą nowych egipskich kierowców w zakresie techniki i zabezpieczania ładunku.

Czym różni się oddział w Egipcie od oddziałów europejskich?  

El Dahshan: Operacyjna realizacja  transportów wielkogabarytowych i ciężarowych wygląda tu wyraźnie  inaczej niż w Niemczech. Szczególnie wysoki czynnik kosztowy w porównaniu z Niemcami stanowią koszty opłat drogowych, które czasami przewyższają koszty sprzętu jezdnego. Inna różnica w bezpośrednim porównaniu z Niemcami leży w ograniczeniach czasowych: poza miastami możemy jeździć tylko w dzień, a w miastach wyłącznie nocą.

Bentien: My Niemcy musimy przede wszystkim ćwiczyć swoja cierpliwość, ponieważ proces wydawania pozwoleń trwa dłużej niż w Europie, albo na przykład transport jest unieruchomiony przez dwa dni z powodu czynników zewnętrznych. Również wiele planowanych projektów infrastrukturalnych realizuje się bardzo powoli. Przede wszystkim w przypadku złożonych procesów związanych z odprawą celną, uzyskiwaniem pozwoleń i przeładunkiem w porcie nasi egipscy partnerzy są nie do zastąpienia.

Jakie prognozy przewiduje Pan dla rynku egipskiego w najbliższej przyszłości?  

Bentien: Oczekuje się, że w najbliższych latach w Egipcie zostaną udzielone zlecenia na przewóz około 7 milionów ton frachtowych. Planuje się na przykład budowę łącznie 2.000 elektrowni wiatrowych. Projekty infrastrukturalne i inne obiekty energetyczne też będą odgrywały pewną rolę w przyszłości. Patrzymy z nadzieją na ten interesujący rynek i będziemy cały czas elastycznie dostosowywać naszą pracę i nasz tabor do aktualnych zadań.

Universal Transport - Universal Transport in Egypt Part 1

Durch das Anschauen des Videos werden Daten mit YouTube ausgetauscht.

<< powrót do przeglądu
>> Wyświetl następna widomość